• Felsökning

    Felsökningen ser olika ut för mjuk- och hårdvara men vi hjälper er som har Windows och Mac OS X baserade datorer. I vår felsökning ser vi till att pinpointa problemet med er dator och sedan ge förslag till åtgärder

    Beroende på var ni vill att vi utför felsökningen, antingen om ni lämnar till oss eller om vi åker ut på plats, så särskiljer priset. Lämnar ni in datorn kan vi ge fastpris på felsökning och åtgärd, däremot om vi åker ut på plats tillkommer framkörningsavgift och timarvode.

     

  • Fjärrsupport

    För er trygghet kan vi med hjälp av programvaran Teamviewer ansluta till er dator och hjälpa er med datorn via er Internetanslutning. Denna fjärrsupport sker genom att ni klickar på er Operativsystem logo nere i högra hörnet av skärmen. Följ sedan anvisningarna som kommer på skärmen.

    Ring oss på 08-410 079 19

  • Help Desk

    En helpdesk är en informations- och hjälpresurs som felsöker problem med datorer eller liknande produkter.

    En typisk helpdesk har många / flera funktioner, men framförallt ge användare en enda kontaktpunkt, för att få hjälp med olika datorproblem.

    Hur kan ni ta del av Help Desk?

    Genom att bli avtalskund hos oss, finns möjligheten att stifta ett avtal som skräddarsys efter era behov och krav.

     

    Hjälp i Hemmet

    Att släpa på sina tekniska prylar till butiker är något vi alla vill vara utan. Därför tycker vi att det är enklare att vi kommer ut till er och hjälper er på plats. Men denna tjänst kan vi endast erbjuda er som bor i Stockholm och dess förorter.

    Vi har vårat säte i Täby, norr om Stockholm och transporterar oss med bil till den plats ni vill ha hjälp.

    I denna tjänst debiteras ni per timme och en framkörningsavgift tas ut.

    Kontakta oss för mer information.

     

    Har du precis inhandlat senaste Battlefield, eller Modern Warfare?

    Du har precis kommit hem med senaste spelet på marknaden, laddar in skivan i datorn. Väntar entusiastiskt medans stapeln rör sig för att visa framstegen av installationen. Allt är installerat och du ser ikonen för ditt nya spel på skrivbordet, dubbelklickar och kör igång. Spelet startar och allt hackar och ser konstigt ut, ljudet är släpigt och du måste ställa ned alla grafikinställningar.

    Känner du igen det här scenariot?

    Vi hjälper så klart er att uppgradera eran befintliga utrustning så den är i bästa skick för dagens spel.

    Men det kan även vara så att din dator är allmänt långsam, och behöver sig en uppdatering. Här finns möjligheter att uppgradera datorn till en mindre kostnad och få olika mediafunktioner på internet att fungera som det ska och även bli av med väntetider, då du öppnar program.

    Virusrensning

    Vi hjälper er att identifiera och eliminera virusinfektioner i er datorutrustning. Detta är en procedur som kan ta lång tid, och olika åtgärder kan föreslås för er som kund.

    Vi går igenom datorn och ser till så att viruset försvinner från system och era filer. Vi granskar vad som kan ha orsakat att viruset kom in i datorn, och ser till att det säkerhetshålet försvinner.

    Vi rekommenderar er att använda licenserade Anti-Virus då dessa har bättre realtidsskydd än vad diverse gratisprogram har. En rekommendation är Kasperskys produkter.