Vad är en Help Desk?

En helpdesk är en informations- och hjälpresurs som felsöker problem med datorer eller liknande produkter.
En typisk helpdesk har många / flera funktioner, men framförallt ge användare en enda kontaktpunkt, för att få
hjälp med olika datorproblem.

Hur kan ni ta del av Help Desk?

Genom att bli avtalskund hos oss, finns möjligheten att stifta ett avtal som skräddarsys efter era behov och krav.

Vad kan Sharkbyte göra för er?
Vi hjälper dig som företagare med allt från enklare datorproblem till att bygga upp hemsida,
nätverk, backup och helpdesk. Vårat mål med er som kund är att ni skall få ett driftsäkert system
som underlättar erat arbete och så att ni kan slappna av och koncentrera er på att göra affärer.

Kan jag ta del av detta som privatperson?
Sharkbyte vänder sig till både den privata konsumenten och mindre samt växande företag.
Vi är aktiva med vår försäljning och ser till att ni verkligen får den utrustning som fyller era behov.

Vad har vi för erfarenhet?
I företaget har vi en stark kompetens med erfarenhet av retail branschen och erfarenhet av IT branschen.

Med denna erfarenhet kan ni dra nytta av och få kostnadseffektiv IT användning.
Vi är mån om er som kund och levererar helhetslösningar av hög kvalitet, från planering till leverans.

För att säkerställa drift och assistans åt erat företag eller dig som privatperson,
finns möjligheten att teckna sig som avtalskund hos Sharkbyte AB.

Som avtalskund kan ni ta del av rabatter, support, driftsäkring och ett gott samarbete.

Exempel på avtal är vårat trygghetsavtal, i detta ingår:

10% på installations- och supporttjänster
Fri telefon- och mailsupport
30min fria minuter fjärrsupport

Här skickas även villkor med för avtalet. Vi kan även skräddarsy avtal efter era behov.

Har du haft din dator länge och har lite svårt att bestämma om den skall behållas
eller få lämna plats åt en ny dator?
Sharkbyte kan hjälpa er med att analysera er nuvarande IT utrustning (Hårdvara samt Mjukvara),
och tillhandage ett underlag för åtgärder som behövs för att få en bra och frisk IT miljö.
Allt sker i samråd med er som kund.

Vill ni uppgradera erat hem med ny teknik?
Sharkbyte ser till att er nuvarande och nya utrustning kan samspela och kommunicera med varandra.

 

 

1356624923_apacheconfFelsökning

Felsökningen ser olika ut för mjuk- och hårdvara men vi hjälper er som har Windows och Mac OS X baserade
datorer. I vår felsökning ser vi till att pinpointa problemet med er dator och sedan ge förslag till åtgärder

Beroende på var ni vill att vi utför felsökningen, antingen om ni lämnar till oss eller om vi åker ut på plats,
så särskiljer priset. Lämnar ni in datorn kan vi ge fastpris på felsökning och åtgärd, däremot om vi åker ut på plats
tillkommer framkörningsavgift och timarvode.

teamviewer-icon200x200Fjärrsupport

För er trygghet kan vi med hjälp av programvaran Teamviewer ansluta till er dator och hjälpa
er med datorn via er Internetanslutning. Denna fjärrsupport sker genom att ni klickar på er Operativsystem logo
nere i högra hörnet av skärmen. Följ sedan anvisningarna som kommer på skärmen.

Ring oss på 08-410 079 19

 

1346186290_contactHelp Desk

En helpdesk är en informations- och hjälpresurs som felsöker problem med datorer eller liknande produkter.

En typisk helpdesk har många / flera funktioner, men framförallt ge användare en enda kontaktpunkt, för att få
hjälp med olika datorproblem.

 

Hur kan ni ta del av Help Desk?

Genom att bli avtalskund hos oss, finns möjligheten att stifta ett avtal som skräddarsys efter era behov och krav.

 

Hjälp i Hemmet

Att släpa på sina tekniska prylar till butiker är något vi alla vill vara utan. Därför tycker vi
att det är enklare att vi kommer ut till er och hjälper er på plats. Men denna tjänst kan vi endast erbjuda
er som bor i Stockholm och dess förorter.

Vi har vårat säte i Täby, norr om Stockholm och transporterar oss med bil till den plats ni vill ha hjälp.I denna tjänst debiteras ni per timme och en framkörningsavgift tas ut. Kontakta oss för mer information.

 

Har du precis inhandlat senaste Battlefield, eller Modern Warfare?

Du har precis kommit hem med senaste spelet på marknaden, laddar in skivan i datorn.
Väntar entusiastiskt medans stapeln rör sig för att visa framstegen av installationen.
Allt är installerat och du ser ikonen för ditt nya spel på skrivbordet, dubbelklickar och kör igång.
Spelet startar och allt hackar och ser konstigt ut, ljudet är släpigt och du måste ställa ned alla grafikinställningar.

Känner du igen det här scenariot?

Vi hjälper så klart er att uppgradera eran befintliga utrustning så den är i bästa skick för dagens spel.

Men det kan även vara så att din dator är allmänt långsam, och behöver sig en uppdatering. Här finns möjligheter att uppgradera
datorn till en mindre kostnad och få olika mediafunktioner på internet att fungera som det ska och även bli av med väntetider,
då du öppnar program.

Virusrensning

Vi hjälper er att identifiera och eliminera virusinfektioner i er datorutrustning.
Detta är en procedur som kan ta lång tid, och olika åtgärder kan föreslås för er som kund.

Vi går igenom datorn och ser till så att viruset försvinner från system och era filer.
Vi granskar vad som kan ha orsakat att viruset kom in i datorn, och ser till att det säkerhetshålet försvinner.

Vi rekommenderar er att använda licenserade Anti-Virus då dessa har bättre realtidsskydd än vad diverse gratisprogram har.
En rekommendation är Panda security produkter.